research online

Badania marketingowe

Według American Marketing Association badania marketingowe stanowią funkcję wiążącą konsumenta, klienta i opinię publiczną z menedżerem marketingu poprzez informację wykorzystywaną do:

  • identyfikowania i definiowania marketingowych szans i zagrożeń; 
  • tworzenia, doskonalenia i oceny działań marketingowych;
  • monitorowania wyników marketingu;
  • poprawy zrozumienia marketingu jako procesu.


Badania marketingowe na wszystkich swoich etapach, obejmujących:

  • projektowanie metod gromadzenia istotnych z punktu widzenia marketingu informacji, 
  • kierowanie i wdrażanie procesu zbierania danych,
  • analizę wyników,
  • formułowanie wniosków i ich implikacji

                                                                                      ...stanowią wsparcie dla osób kierujących działalnością marketingową organizacji na całym świecie. W szczególności umożliwiają formułowanie skutecznych kampanii marketingowych oraz odpowiedzi na działania podejmowane przez konkurencję, monitorowanie wyników osiąganych przez istniejące produkty firmy oraz skuteczności przyjętych strategii marketingowych (określanie ceny, reklamy i promocja sprzedaży), a także pozwalają zmniejszyć ryzyko związane z wdrażaniem nowych produktów i usług.

Badania marketingowe stały się istotną dziedziną działalności gospodarczej w wyniku procesu stopniowego przechodzenia gospodarki zorientowanej produkcyjnie w kierunku orientacji konsumpcyjnej, zapoczątkowanego w USA, pod koniec II Wojny Światowej. Od tego czasu stale zwiększa się ich popularność, do czego przyczynia się również wykorzystywanie internetu jako relatywnie niedrogiego narzędzia badań. 

Platforma ResearchOnline dostarcza badaczom wygodne i kompleksowe narzędzie do prowadzenia internetowych badań marketingowych. Korzystając z niej możesz w prosty sposób sam przeprowadzić testy konceptu, sprawdzić lojalność klientów z wykorzystaniem Net Promoter Score®, zaprojektować badanie metodą Conjoint oraz wykonać segmentację klientów na podstawie jego wyników.

 

Kliknij tutaj, aby zapoznać się ze wszystkimi funkcjonalnościami kreatora ankiet ResearchOnline.

Serwis www.researchonline.pl wykorzystuje tzw. cookies, czyli pliki tekstowe wysyłane do komputera Użytkownika służące usprawnieniu świadczenia usług. Zakres wykorzystywania plików cookies został opisany w Polityce Prywatności. Aby uniemożliwić zapisywanie cookies na dysku komputera należy zmienić ustawienia przeglądarki. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

x