Badania marketingowe
Według American Marketing Association badania marketingowe stanowią funkcję wiążącą konsumenta, klienta i opinię publiczną z menedżerem marketingu poprzez informację wykorzystywaną do:
- identyfikowania i definiowania marketingowych szans i zagrożeń;
- tworzenia, doskonalenia i oceny działań marketingowych;
- monitorowania wyników marketingu;
- poprawy zrozumienia marketingu jako procesu.
Badania marketingowe na wszystkich swoich etapach, obejmujących:
- projektowanie metod gromadzenia istotnych z punktu widzenia marketingu informacji,
- kierowanie i wdrażanie procesu zbierania danych,
- analizę wyników,
- formułowanie wniosków i ich implikacji
...stanowią wsparcie dla osób kierujących działalnością marketingową organizacji na całym świecie. W szczególności umożliwiają formułowanie skutecznych kampanii marketingowych oraz odpowiedzi na działania podejmowane przez konkurencję, monitorowanie wyników osiąganych przez istniejące produkty firmy oraz skuteczności przyjętych strategii marketingowych (określanie ceny, reklamy i promocja sprzedaży), a także pozwalają zmniejszyć ryzyko związane z wdrażaniem nowych produktów i usług.
Badania marketingowe stały się istotną dziedziną działalności gospodarczej w wyniku procesu stopniowego przechodzenia gospodarki zorientowanej produkcyjnie w kierunku orientacji konsumpcyjnej, zapoczątkowanego w USA, pod koniec II Wojny Światowej. Od tego czasu stale zwiększa się ich popularność, do czego przyczynia się również wykorzystywanie internetu jako relatywnie niedrogiego narzędzia badań.
Platforma ResearchOnline dostarcza badaczom wygodne i kompleksowe narzędzie do prowadzenia internetowych badań marketingowych. Korzystając z niej możesz w prosty sposób sam przeprowadzić testy konceptu, sprawdzić lojalność klientów z wykorzystaniem Net Promoter Score®, zaprojektować badanie metodą Conjoint oraz wykonać segmentację klientów na podstawie jego wyników.
Kliknij tutaj, aby zapoznać się ze wszystkimi funkcjonalnościami kreatora ankiet ResearchOnline.