Analiza Conjoint
Jednym z najczęstszych i najistotniejszych dylematów współczesnego przedsiębiorcy jest dopasowanie własnego produktu lub usługi do oczekiwań klientów. Wskazanie tych cech produktu lub usługi, które są najważniejsze w procesie wyboru, pozwala stworzyć ofertę o największej użyteczności dla klienta, minimalizując jednocześnie ryzyko finansowe związane z wprowadzeniem produktu nie cieszącego się zainteresowaniem.
Analiza Conjoint pozwala na oszacowanie, która z cech produktu lub usługi jest dla klienta najważniejsza podczas podejmowania decyzji o zakupie. Analiza Conjoint wykorzystuje dane zebrane w specjalnie zaprojektowanym badaniu ankietowym, podczas którego respondenci oceniają poszczególne warianty produktu lub usługi, będące kombinacjami różnych poziomów charakteryzujących je cech – atrybutów (takich jak np. cena i marka). Oprócz hierarchii wyróżnionych w badaniu cech produktu lub usługi ze względu na klientów, analiza Conjoint pozwala uzyskać odpowiedzi na następujące pytania:
- Który z testowanych wariantów produktu klienci preferują w największym stopniu?
- Jaką podwyżkę ceny produktu lub usługi klienci są w stanie zaakceptować w zamian za jego wyższą jakość?
- Jakie cechy są najbardziej użyteczne dla klienta?
- Jaki jest potencjalny udział w rynku określonego wariantu produktu/usługi?
- Czy i jakie segmenty klientów określonego typu produktów/usług można wyróżnić?
Serwis ResearchOnline umożliwia samodzielne zaprojektowanie i przeprowadzenie badania metodą Conjoint nawet początkującym badaczom.
Wszystkie informacje potrzebne, aby właściwie przygotować i zrealizować badanie oraz zinterpretować jego wyniki użytkownik może łatwo znaleźć w:
- Bazie wiedzy ResearchOnline,
- Podpowiedziach w panelu Badacza.
ResearchOnline pozwala na przeprowadzenie online badania Conjoint techniką tradycyjną CA (Conjoint Analysis) oraz bazującą na algorytmie CBCA (Choice Based Conjoint Analysis). Wykorzystanie planu ortogonalnego w badaniu w ResearchOnline pozwala skrócić całkowity czas wypełniania ankiet. W oparciu o wyniki użytkownik może wykonać analizę symulacyjną oraz segmentacyjną z wykorzystaniem algorytmu k-średnich (k-means clustering).
Analiza Conjoint jest dostępna w pakietach: PRO i PREMIUM.
Kliknij tutaj, aby zapoznać się z ofertą ResearchOnline.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o Analizie Conjoint.