research online

Net Promoter Score

Net Promoter Score® (NPS®) to wskaźnik lojalności klientów, którego wartość interpretuje się w terminach kondycji marki. Wskaźnik budowany jest w oparciu o odpowiedzi udzielone na pytanie:

J
ak bardzo jest prawdopodobne, że polecisz (firmę, markę, produkt) swojemu znajomemu? 

W zależności od udzielonych odpowiedzi, osoby badane kategoryzowane są do grup:

  • promotorów, orędowników marki (najsilniej przywiązani i lojalni klienci),
  • obojętnych, biernych (klienci zadowoleni, ale nie entuzjastyczni, raczej okazjonalni),
  • krytyków marki (niezadowoleni klienci).

 

Różnica między odsetkiem „promotorów” i „krytyków” marki określa wielkość wskaźnika Net Promoter Score®.

 

Według badań przeprowadzonych przez Fredericka Reichhelda, wzrost wartości NPS® o 7 punktów, przekłada się przeciętnie na wzrost sprzedaży o 1%. Wynika to z tego, że zgodnie z metodologią Net Promoter Score® „promotorzy” generują najwyższą wartość – kupują więcej, dłużej, bardziej systematycznie, zachęcają do kupna innych oraz zapewniają wartościowe informacje zwrotne. „Krytycy” z kolei odstraszają potencjalnych nowych klientów przedsiębiorstwa i w ten sposób przynoszą straty.

 

Platforma ResearchOnline umożliwia użytkownikom obliczenie wartości Net Promoter Score® własnych marek. Opcja ta dostępna jest w pakietach: Standard, Pro i Premium.

 

Kliknij tutaj, aby zapoznać się z ofertą ResearchOnline.


Net Promoter, NPS, and Net Promoter Score are trademarks of Satmetrix Systems, Inc., Bain & Company, Inc., and Fred Reichheld.

Serwis www.researchonline.pl wykorzystuje tzw. cookies, czyli pliki tekstowe wysyłane do komputera Użytkownika służące usprawnieniu świadczenia usług. Zakres wykorzystywania plików cookies został opisany w Polityce Prywatności. Aby uniemożliwić zapisywanie cookies na dysku komputera należy zmienić ustawienia przeglądarki. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

x