Słownik pojęć

Pokaż hasła na literę: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z | wszystkie

B

badanie ilościowe

badanie pozwalające ocenić skalę określonego zjawiska (zachowań, opinii, postaw) w badanej zbiorowości. Badania ilościowe realizowane są zazwyczaj z wykorzystaniem ustrukturyzowanych kwestionariuszy ankiety.

badanie jakościowe

badanie, którego celem jest uzyskanie informacji pozwalających na eksplorację danego zjawiska lub dogłębne zrozumienie jego specyfiki i zróżnicowania. Badania jakościowe realizowane są zazwyczaj z wykorzystaniem narzędzi o dużo mniejszym stopniu ustrukturyzowania niż badania ilościowe, np. scenariuszy zogniskowanych wywiadów grupowych, scenariuszy pogłębionych wywiadów indywidualnych.

badanie segmentacyjne

badania, których celem jest podział respondentów na grupy (segmenty), których członkowie są do siebie podobni pod względem pewnych cech (np. wyznawane wartości, upodobania) . Wyróżnienie segmentów umożliwia dopasowanie działań marketingowych do specyfiki każdej z grup.

błąd I rodzaju

w procedurze testowania hipotez statystycznych błąd polegający na odrzuceniu prawdziwej hipotezy zerowej.

błąd II rodzaju

w procedurze testowania hipotez statystycznych błąd polegający na zachowaniu nieprawdziwej hipotezy zerowej.

Newsletter

Promocje, nowości produktowe i żadnego spamu!