Jedną z funkcji oferowanych przez serwis ResearchOnline jest możliwość wprowadzenie punktowania odpowiedzi w pytaniach typu lista wyboru.
Ta opcja umożliwia przypisanie określonej liczby punktów każdej z odpowiedzi, jaką może wybrać respondent wypełniający ankietę (np. po 1 punkt za każdą zaznaczoną odpowiedź). Respondent odpowiadając na pytania zdobywa punkty, które zliczają się we wskazane przez użytkownika wymiary (skale). Przykładowo ankieta złożona z 10 pytań może być zliczana do jednego wymiaru składającego się z 10 pytań, dwóch wymiarów po 5 pytań w każdym, pięciu wymiarów po 2 pytania w każdym itd. Możliwe jest również, aby ankieta zliczała jeden główny wymiar, a do tego kilka mniejszych wymiarów złożonych z pytań budujących wymiar główny.
W ten sposób użytkownik może ująć bardziej szczegółowo aspekt interesującego go zjawiska. Przykładowo może to być ankieta dotycząca przywiązania do marki (główny wymiar; 0-10 punktów) na który składają się 2 szczegółowe podwymiary: przywiązanie do produktu X (0- 5 punktów) i produktu Y (0- 5 punktów). W powyższym przykładzie dla każdego respondenta, który weźmie udział w ankiecie w bazie danych poza odpowiedziami na pytania zostaną zapisane dodatkowe 3 wyniki:
Korzystanie z tej opcji otwiera szereg możliwości, takich jak: konstruowanie skal (autorskich i wystandaryzowanych narzędzi), wskaźników i indeksów, tworzenie testów i quizów.
Dodatkowo, poza samym obliczeniem wartości punktowych na danych wymiarach, badacz może do każdego wymiaru dodać określoną interpretację (informację), która wyświetli się respondentom uzyskującym daną liczbę punktów.
100 000+
Zrealizowanych ankiet. Dołącz do grona naszych klientów!